ВПЛИВ КІЛЬКІСНИХ ПОКАЗНИКІВ НА МЕХАНІЗМ ФІНАНСУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЛЬВІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню впливу кількісних показників на механізм фінансування закладів загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади. Актуальність дослідження обґрунтована необхідністю оптимізації розподілу бюджетних коштів у сфері освіти. Проаналізовано динаміку ключових кількісних показників, таких як кількість учнів, кількість вчителів та фактична наповнюваність класів, за період 2021-2023 роки. Також розглянуто тенденції зміни видатків Львівської МТГ на освіту. Результати аналізу свідчать про зростання обсягів фінансування, пов'язане зі збільшенням контингенту учнів та педагогічного персоналу. Водночас виявлено проблему диспропорцій у розподілі коштів між окремими навчальними закладами. Побудовано лінійну та поліномінальну моделі для прогнозування видатків, виявлено тенденцію до їх зростання. У висновку наголошено на важливості врахування кількісних показників для справедливого та ефективного фінансування, а також запропоновано шляхи вдосконалення механізму фінансування.
Завантаження
Посилання
2. Портал місцевої статистики Львівщини. Офіційний вебсайт. URL: https://stat.loda.gov.ua/
3. Управління освіти. Департамент розвитку Львівської міської ради. Офіційний вебсайт. URL: https://www.osvitalviv.com.ua/
4. Міністерство освіти і науки України. Офіційний вебсайт. URL: https://mon.gov.ua/
5. Державний веб-портал бюджету для громадян. Офіційний вебсайт. URL: https://openbudget.gov.ua/
6. Loiko V., Pozdieieva K., Maliar S. Теоретико-методичні засади та проблеми функціонування механізму фінансування закладів загальної середньої освіти. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2020. Т. 1, № 5. С. 68–78. URL: https://doi.org/10.32750/2020-0106
7. Птащенко О. Регулювання діяльності закладів загальної середньої освіти: фінансовий аспект. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Т. 318, № 3. С. 352–359. URL: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-54
Переглядів анотації: 1 Завантажень PDF: 1 Завантажень PDF: 0