МОТИВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У СВІТЛІ ДЕЯКИХ ТЕОРІЙ МОТИВАЦІЇ

Ключові слова: потреба, метапотреби, трансцендентні потреби, доієрархія, мотивація, учіння, аспект.

Анотація

У статті висвітлено питання про розгляд мотиваційного аспекту навчальної діяльності здобувачів вищої освіти крізь призму розширеної ієрархії потреб А. Маслоу, теорій мотивації К. Альдерфера, Д. Макклелланда, Дж. Адамса, Дж. Аткінсона та теорії ВІО (валентність – інструментальність – очікування).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Козова І. Л. Психолого-педагогічні чинники розвитку мотивації учіння студентів вищих медичних навчальних закладів : дис. канд. психол. наук : 19.00.07. Івано-Франківськ, 2019. 269 с.
2. Wojtowicz A., Wachnicka W. Identyfikacja czynnikόw motywujących do nauki studentόw kierunkόw technicznych // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. 2023. T. 102, Nr 3. S. 111–120.
3. Naaz H., Khalid S. Relevance of Maslow’s Hierarchy of Needs in the Education // International Journal of Physical Sciences. 2023. Vol. 13. June. P. 1–8.
4. Sharif N. F. M., Arshad A., Razali N. A., Zabidin N. Using Vroom’s Theory to Understand the Motivation for Learning English Among Undergraduates // I-Role 2023 : Intern. Conf. of Research on Lang. Education. P. 448-457.
5. Maslow A. H. Motivation and Personality. New York : Harper & Row, Publ., Inc., 1970. 2nd ed. XXVII, 369 p.
6. Maslow A. H. The Farther Reaches of Human Nature. [s. l.] : Arkana, 1993. XXI, 407 p.
7. McLeod S. A. Maslow’s Hierarchy of Needs. London : Highgate Counselling Centre, 2007. 8 p.
8. Koltko-Rivera M. E. Rediscovering the Later Version of Maslow’s Hierarchy of Needs: Self-Transcendence and Opportunities for Theory, Research, and Unification // Review of General Psychology. 2006. Vol. 10, No. 4. P. 302–317.
9. Betyna M. Motywacja studentόw do nauki języka obcego na przykładzie studentόw kierunkόw medycznych // Zeszyty Naukowe Uczelnianej Rady Doktorantόw Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. 2017. T. 4.
10. Alderfer C. P. Theories Reflecting My Personal Experience and Life Development // The Journal of Applied Behavioral Science. 1989. Vol. 25, No. 4. P. 351–365.
11. McClelland D. C. Estudio de la Motivacion Humana. Madrid : Narcea, S. A. de Ediciones, 1989. 688 p.
12. Колчигіна А. В. Мотивація досягнення: теоретико-методологічний аналіз // Теорія і практика сучасної психології. 2019. № 1, т. 1. С. 58-61.
13. Дніпрова О. А. Динаміка мотивації досягнення у студентів-психологів // Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Сер. «Педагогіка і психологія». Психологічні науки. 2014. № 1 (7). С. 17–21.
14. Бурмас Н. І., Бойко Л. А., Бекус І. Р., Кирилів М. В. Дослідження навчальної мотивації у студентів першого курсу Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського // Медична освіта. 2016. № 4. С. 31-33.
15. Adams J. S. Toward an Understanding of Inequity // Journal of Abnormal and Social Psychology. 1963. Vol. 67, No. 5. P. 422–436.
16. Майковська В. І. Потреби як важіль посилення мотивації в професійній підготовці // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. Харків : НТУ «ХПІ», 2015. Вип. 42 (46) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. «Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників», 14–15 трав. 2015 р. С. 324-330.
17. Maehr M. L., Sjogren D. D. Atkinson’s Theory of Achievement Motivation: First Step Toward a Theory of Academic Motivation? // Review of Educational Research. Vol. 41, No. 2. P. 143-161.
18. Atkinson J. W. An Introduction to Motivation. Princeton, New Jersey : D. Van Nostrand Company, Inc., 1964. XIII, 335 p.
19. Motivation and Action / ed. J. Heckhausen, H. Heckhausen. 3rd ed. New York : Springer, 2018. XV, 909 p.
20. Elding D. J. Modelling Employee Motivation and Performance : a thesis dr of philos. Birmingham, 2005. 258, [12] p.

Переглядів анотації: 3
Завантажень PDF: 3 Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-11-30
Як цитувати
(1)
Капленко, Г.; Грабовецька, О.; Табачук, А. МОТИВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У СВІТЛІ ДЕЯКИХ ТЕОРІЙ МОТИВАЦІЇ . fp 2024, 54-65.