ВПЛИВ ТУРБУЛЕНТНОСТІ НА МОТИВАЦІЮ ПЕРСОНАЛУ ТА ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ВНУТРІШНЬОГО МАРКЕТИНГУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Мар'яна Мальчик Національний університет водного господарства та природокористування http://orcid.org/0000-0002-0917-191X
  • Віталій Прокопець Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0009-0006-4120-6533
Ключові слова: турбулентність, внутрішні стейкхолдери, мотивація персоналу, внутрішній маркетинг, заклади вищої освіти (ЗВО), мотивація здобувачів вищої освіти.

Анотація

У статтi дослiджено вплив турбулентності на мотивацiю персоналу та здобувачiв освiти закладiв вищої освiти (ЗВО) в умовах глобальних i локальних викликiв. Висвiтлено, що сучасна освiтня сфера зiткнулася з такими турбулентностi, як економiчна нестабiльнiсть, пандемiя COVID-19 та вiйна в Українi, якi суттєво вплинули на психологiчний стан та працездатнiсть викладацького складу i здобувачів. У роботi акцентовано увагу на важливостi внутрiшнього маркетингу як системи пiдтримки та збереження мотивацiї внутрiшнiх стейкхолдерiв освiтнiх закладiв в умовах невизначеностi та кризових явищ.

Стаття мiстить опис основних аспектiв турбулентностi, таких як нестабiльнiсть, непередбачуванiсть, фiнансовi труднощi та психологiчний тиск. Визначено класифiкацiю турбулентностi за рiвнем впливу, часовими рамками та iнтенсивнiстю. Особливу увагу придiлено основним викликам, з якими стикаються внутрішні стейкхолдери ЗВО, а також основним факторам турбулентності, що можуть мати вплив на систему внутрішнього маркетингу ЗВО і як наслідок на мотивацію та задоволеність персоналу та здобувачів.

Автори пiдкреслюють, що стратегiї внутрiшнього маркетингу, спрямованi на розвиток особистiсних i професiйних компетенцiй, є важливими для забезпечення стiйкостi та конкурентоспроможностi ЗВО в умовах постійних змiн i викликiв.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Табачук, О. В. Аналіз впливу екологічних факторів на соціально-економічний розвиток. Екологічна наука, 2021. URL: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2021/07/07-08.21.topic-Tabachyk.-13-25.pdf.
2. База даних DSpace. Кіровоградський національний технічний університет. URL: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/578b73e9-2f7c-4afd-ba68-1d80db13e876/content.
3. Yang, J., Baek, J., & Lee, J. Long-term effects of motivation on health outcomes. PubMed, 2013. DOI: 10.1016/j.econedurev.2022.12.03. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23822533/.
4. Motivation Statistics. TeamStage, 2024. URL: https://teamstage.io/motivation-statistics/.
5. Державна служба статистики України. Статистичні дані про заробітну плату. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/zp.htm.
6. База даних eKMAIR. Національний університет "Києво-Могилянська академія". URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/0c5a3f91-026a-4773-92fb-116d984e7719/content.
7. Survival through Purpose: How Ukrainian Businesses Endured Amid Extreme Uncertainty. McKinsey & Company. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/risk-and-resilience/our-insights/survival-through-purpose-how-ukrainian-businesses-endured-amid-extreme-uncertainty.
8. Recent Deep State Higher Education Cuts May Harm Students and the Economy for Years to Come. Center on Budget and Policy Priorities, 2013. URL: https://www.cbpp.org/sites/default/files/atoms/files/3-19-13sfp.pdf.
9. An Update on State Budget Cuts. Schott Foundation. URL: https://schottfoundation.org/wp-content/uploads/CBBPreport.pdf.
10. Hoxby, C. The Economics of Higher Education. Stanford University, 2015. URL: https://news.stanford.edu/stories/2015/03/higher-ed-hoxby-030615.
11. Державна служба статистики України. Статистичні дані про демографію. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/cit.htm.
12. UW-Madison’s Marketing Push Against Politicization. Inside Higher Ed, 2024. URL: https://www.insidehighered.com/news/government/state-policy/2024/03/19/uw-madisons-marketing-push-against-politicization.
13. Motivating Consumers through Engagement. SAGE Journals, 2022. DOI: 10.1177/00222437211068091. URL: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/00222437211068091.
14. Mental Health and Social Well-Being in Times of Crisis. PubMed Central (PMC), 2022. DOI: 10.1016/j.eclinm.2022.101582. URL: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9605583/.
15. Higher Education Policies in Small States. JSTOR, 2023. URL: https://www.jstor.org/stable/42926954.
16. Закон України № 286-2022-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text.
17. Internationalisation as a Strategy to Improve Small States’ Higher Education. MDPI, 2020. DOI: 10.3390/su12083371. URL: https://www.mdpi.com/2071-1050/12/8/3371.
18. Higher Education Perspectives: Internationalisation. Academia. URL: https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/31704294/HEP_Final_our_version2_-_Internationalisation_small_states-libre.pdf.
19. Концепція NetZero для Рівного. [Електронний ресурс] // Національний університет водного господарства та природокористування. – 20204. - URL: https://nuwm.edu.ua/university/news/stvorennia-kontseptsii-netzero-dlia-rivnoho.
20. НМТ–2024: понад 287 тисяч учасників проходитимуть тестування в основну сесію [Електронний ресурс] // Український центр оцінювання якості освіти. – 2024. – Режим доступу: https://testportal.gov.ua/nmt-2024-ponad-287-tysyach-uchasnykiv-prohodytymut-testuvannya-v-osnovnu-sesiyu/

Переглядів анотації: 4
Завантажень PDF: 9 Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-11-30
Як цитувати
(1)
Мальчик, М.; Прокопець, В. ВПЛИВ ТУРБУЛЕНТНОСТІ НА МОТИВАЦІЮ ПЕРСОНАЛУ ТА ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ВНУТРІШНЬОГО МАРКЕТИНГУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. fp 2024, 40-53.